Modelul Citroën Ami One poate fi condus fara permis
Imaginea de mai sus nu este dintr-o carte pentru copii. Este vorba despre o adevarata mini-masina, ce a fost prezentata anul acesta la Salonul Auto de la Geneva din Elvetia. Personal, imi aduce de defuncta Dacie Lastun lansata acum mai bine de trei decenii in perioada socialista.
Cu Ami One, Citroën renaste inca o data
Din 1919, istoria Citroën a reflectat intotdeauna fiecare epoca, cu vehicule nonconformiste si revolutionare, ce au devenit icoane in inimile automobilistilor. Astfel, marca Citroën se reinventeaza din nou, prin dezvaluirea preluarii sale dezinhibate asupra unui „obiect” de mobilitate urbana. Asa cum 2CV a facut libertatea de miscare accesibila in secolul trecut, Ami One Concept elibereaza mobilitatea urbana pentru toata lumea, cu caracterul sau unic si popular care pledeaza pentru o noua experienta.
Accesul la interiorul modern al masinii poate fi obtinut prin scanarea cu un smartphone a unui cod special pe usa. In interior este un display de 5 inch care coordoneaza activitatea incarcatorilor pentru gadgeturi, precum si un difuzor Bluetooth pentru a asculta melodiile lente in timpul unei calatorii lente.
Ce va primi cumparatorul pana la urma? O viteza maxima de 45 km/h si o rezerva de energie de 100 km, cu care nu puteti ajunge prea departe. Dar ca o optiune de mers in mediul urban – chiar ar putea fi utila. Si da, trebuie sa gestionati singur Ami One. Cand o masina electrica se apropie de un pieton, scoate un sunet curios, „o muzica originala si organica, amestecand voci masculine si feminine”. Asa ca trecatorii pot crede ca un cor local urmeaza micuta masina electrica.
Ami One este usor de condus in aglomeratul trafic urban
Citroën intentioneaza sa foloseasca Ami One pentru inchirierea de masini pe termen scurt, care dureaza de la cinci minute la cinci ani. Reprezentantii companiei sustin ca, daca masinuta apare pe piata, atunci pentru a-l gestiona, persoanele de peste 16 ani nu au nevoie nici macar de permis de conducere. Desi, avand in vedere diferentele de reguli de trafic in diferite tari, putem ghici ca aceasta idee nu va functiona peste tot.
Noutatea a aparut in momentul cand toti producatorii auto cauta produse care depasesc modelele traditionale. De exemplu, General Motors tocmai a lansat prima sa bicicleta electrica, in timp ce principalele eforturi ale acestei companii vizeaza producerea de baterii si stabilirea de parteneriate cu companii tehnologice care dezvolta vehicule autonome. La randul sau, Citroën incearca sa-si pozitioneze „cubul pe roti” ca solutie pentru o conducere confortabila in oras, pentru intreaga comunitate globala.